ניסיון במרוצים תמונת היום

למכס אין מידע על 99% מהפריטים הנכנסים

scighera-1200-miliprecento-officine-rossopuro-5

תתפלאו, אבל זה קשור גם קשור לעולם האופנועים הישראלי. רשות המיסים ורשות הדואר חוטפות חזק ממבקר המדינה בנושאים שמעניינים מאוד את הרוכב הישראלי

ע"פ הדו"ח, למרות עלייה תלולה במספר החבילות המגיעות לארץ מחו"ל, אין מעקב אחרי הפריטים בדואר והליכי בקרת החבילות כבר במסוף הדואר בנתב"ג, אינם מספקים. בעיות לוגיסטיות רבות יש בבית המיון המרכזי בת"א, שאינו ערוך לטפל במספר הגדול של החבילות, שכן הוא מתאים בעיקר לקבלת מכתבים ולא דואר בעל נפח רב. בתקופות עומס: חבילות מאוחסנות במסדרונות. בית מיון חלופי עדיין לא נמצא, למרות שהצורך בו התעורר כבר ב-2004.

מנגד, גם רשות המסים לא יוצאת פטורה מהעניין: רוב הפריטים כלל לא נבדקים במכס, ולאנשי המכס אין מידע על 99% מהפריטים הנכנסים לארץ. בכך, מאבדת המדינה מאבדת כ- 200 מיליון שקל בשנה.

גם לדואר יד בדבר: בביקורת שערך מבקר המדינה התברר כי פעמים רבות אנשי המכס ערכו בדיקה ידנית והצמידו טופס מתאים לחיוב הנמען במסי הייבוא הרלוונטיים, אולם נציגי הדואר שחררו את החבילות טרם שולמו המסים. לפי נתוני אגף המכס, מ-2008 עד יוני 2015 לא נגבה מס מ-45,822 פריטים שהיו חייבים במס ושהוצמד להם טופס חיוב כאמור. סכום המס שלא נגבה: 6.7 מיליון שקל. בדואר טוענים לעומת זאת שבמכס סירבו במשך שנים לנהל עמם ממשק ממוחשב משותף.

לקריאת הפרק המלא בדו"ח המבקר על העניין, הקישו כאן

השאר תגובה