מארקו סימונצ'לי

יום השנה למותו של מארקו סימונצ'לי על מסלול המרוצים

באחד השידורים המזעזעים ביותר שצפו בהם מעריצי ה-MotoGP, נהרג מארקו סימונצ'לי ב-2011 והותיר אחריו מורשת צבעונית, מחייכת שעד היום רואים לה זכר בצידי מסלולי המרוצים בדמות דגלים, כובעים וחולצות שלובשים האוהדים. סיפורו של רוכב אהוב שהסתיים על האספלט במלזיה.

מארקו סימונצ'לי החל בקריירת מרוצי ה-GP בקטגוריית אופנועי ה-125 סמ"ק הדו פעימתיים במדי קבוצת אפריליה. בשנת 2006 עלה לקטגוריית ה-250 סמ"ק ושנתיים לאחר מכן, סימן עצמו כמועמד מבטיח לקטגוריות הגבוהות, כשזכה באליפות העולם עם קבוצת ג'ילרה. לאחר כארבע שנים בקטגוריה הבינונית עלה להתחרות ב-MotoGP בקבוצת לוויין של הונדה.

התאונה

בתאריך ה-23.10.2011 נהרג סימונצ'לי כשהוא רק בן 24, במרוץ שנערך במסלול ספאנג (מלזיה). אופנוע ההונדה-גרסיני שלו איבד אחיזה בפנייה ה-11 של המסלול, בהקפה השנייה של המרוץ, כשהוא ממוקם במיקום הרביעי.

סימונצ'לי החליק לרוחב המסלול, ונפגע מאופנועו של קולין אדוארדס ומאופנועו של וולנטינו רוסי, מחבריו הטובים דאז. באחד השידורים המזעזעים והמחרידים ביותר שצפו בהם מעריצי ה-GP, נראתה קסדתו של סימונצ'לי כשהיא מתגלגלת על גבי המסלול והכל בשידור חי. בעוד קולין אדוארדס התרסק לצידו ונפצע קל מאוד),.

רוסי הצליח להישאר על הגלגלים ולעצור בצד. הוא נראה כשהוא צופה לאחור, מבין את המצב ומנענע את ראשו בזעזוע. לכולם היה ברור שמדובר על תאונה קשה במיוחד. המרוץ כמובן הופסק מידית בהנפת דגלים אדומים, ולאחר חצי שעה, הוכרז כי המרוץ מבוטל.

וידאו התאונה כפי שהופיע בשידור החי למיליוני צופים ברחבי העולם

רוכבי הגריד היו בהלם. "כל פעם כשאתה רואה תאונה מחרידה כזו, כשהקסדה עפה מראשו של הרוכב, אתה יודע שזה סימן לא טוב", אמר קייסי סטונר לאחר התאונה. סטונר המזועזע הוסיף כי "ברגע שראיתי את התאונה, לא יכולתי לעצור את עצמי והתחלתי לבכות".

העובדה כי סימונצ'לי פונה באופן מיידי מהמסלול במסוק אל בית החולים, נתנה בתחילה עוד טיפה של תקווה כי מדובר על פציעה מסוכנת וקשה אך כזו שניתן לשרוד אותה. עם זאת, לאחר כשעה יצאה ההודעה כי נקבע מותו על שולחן הניתוחים.

זוכרים את מארקו

לטקס ההלוויה הגיעו כ-20,000 בני משפחה, חברים, רוכבים ומעריצים, והם חלפו על פני ארונו לחלוקת כבוד אחרון. לצד הארון, הוצב אופנוע הג'ילרה עמו זכה באליפות ה-250 סמ"ק של ה-GP בשנת 2008, ואופנוע ההונדה-גרסיני RC212V של עונת 2011, עמו התחרה מארקו ונהרג. טקס הלוויה שודר בשידור חי בשני ערוצי טלוויזיה באיטליה.

לאחר מותו, הודיע מסלול מיזאנו האיטלקי אשר בסן מרינו, כי שמו של המסלול ישונה ל"מסלול ע"ש סימונצ'לי" כדי להנציח את זכרו של הרוכב האהוב. גם מספרו של סימונצ'לי, מס' 58, הוצא משימוש לעד ולא יינתן לרוכב נוסף לעשות בו שימוש, כדי להנציח לעד את זכרו של מארקו.

מארקו SuperSic

סימונצ'לי, שכונה "SuperSic" היה לרוכב צבעוני במיוחד. במשך 9 שנות המרוצים שלו בקטגוריותmarco-58-simoncelli-tribute-kruvlog השונות, למדו המעריצים להכיר ולאהוב אותו ואת תספורת האפרו הענקית שעיטרה את ראשו והפכה לסוג של סמל מסחרי עבורו. ומארקו עצמו?  הוא אהב את המצלמה והמצלמה אהבה אותו. גם בתוך המסלול אך גם מחוצה לו. סגנון הרכיבה האגרסיבי שלו "זיכה" אותו בחיכוכים עם הרוכבים היותר "מדויקים" על הגריד, שלא אהבו את סגנון "הכל או כלום" וה-"לא רואה בעיניים" שלו. אותו סגנון שהביא אותו לא פעם ולא פעם, להתרסקויות במסלול.

יש אומרים, שהפריעה להם העובדה כי הצבעוניות הרבה של מארקו ויחסיו הטובים עם מצלמות הטלוויזיה והקהל (ומבלי שיזכה במרוצים או אליפויות בקטגוריה), הביאו את הקנאה כלפיו ואת היחס השליליץ מצד שאר הרוכבים.

רוכב המרוצים מארקו סימונצ'לי
רוכב המרוצים מארקו סימונצ'לי

 

3 תגובות

  1. סיני

    לדעתי אחד הרוכבים היותר טובים במוטו GP שפיספסנו , ומסתפקים היום באסלות…

  2. מיקי דרור

    שאלה שמטרידה אותי מיום התאונה. איך לעזאזל מצליחה קסדת מירוץ לעוף מהראש? לא הייתה רכוסה? (סיכוי לא קיים), פגיעה קשה בלסת/ פנים, שאיפשרה לקסדה לעוף?, פאק טכני של הקסדה? אגב, אני צופה במירוצים "רק" שלושים שנים.

  3. כRובי

    אם תבחן את סרטון התאונה היטב (יש עשרות ממנו ביו טיוב), תראה שכשהקסדה מתגלגל על האספלט, רואים את רצועת הרכיסה מתנפנפת. היא ארוכה מאוד. הסיבה לכך: היא נתלשה מצד אחד של הקסדה (כתוצאה מהלחץ שיצר הגלגל הקדמי של ולנטינו רוסי שטיפס עליה).
    למרות שנראה כאילו מדובר בכשל חמור של הקסדה, הרי שלא בגלל שהקסדה נפרדה מהראש הוא נהרג. זה קרה בגלל שהקסדה נמעכה מעוצמת הדריסה כשראשו של סימונצ'לי בתוכה. העובדה שהיא השתחררה מראשו היא שולית. בשלב שהיא נפרדה מראשו, הוא כבר היה עם פציעת ראש קשה במיוחד ואולי כבר מת…

השאר תגובה