דיבורית בקסדה

דיבורית בקסדה ורכיבה על אופנוע בשוליים

איך דיבורית בקסדה ושיחה עם חבר יכולה לסכן את הריכוז שלנו?

קית' קוד, שעל ספרו כבר המלצתי בעבר, מדמה את תשומת הלב הנדרשת לרכיבה לשטר של 10 דולרים. השטר הוא נתון ולא ניתן להגדיל אותו. בזמן הרכיבה, אנחנו מתקצבים פעילויות מסוימות ומשלמים עליהם מתוך השטר שבידינו.  2 דולרים הולכים לתפעול האופנוע כשבזמן החלפת הילוך, הפעלת איתות או סתם הצצה במראות אנחנו משלמים יותר. עוד 2-3 דולרים הולכים על קריאת הכביש שמלפנים וכן הלאה.

לרוב, אנחנו משתמשים כמעט בכל הכסף שיש לנו במהלך רגע נתון ברכיבה ולא אמורים לבזבז ממנו על דברים שלא קשורים אליה. כך למשל שליחת הודעות על תוך כדי רכיבה נחשבת כבזבוז משאבים משווע של שטר תשומת הלב.

שיחות טלפון עם דיבורית בקסדה בזמן הרכיבה הם מסוג הדברים שצורכים עלויות גבוהות יחסית מאיתנו בכל הקשור לרכיבה, ומונעות מאיתנו ריכוז מלא. במקרים שכאלו חשוב לשים לב ולהיות מודעים לכך שאנחנו חווים בזבוז משאבים משמעותי. כזה המצריך ריכוז עודף, הורדת מהירות, ומוכנות גבוהה יותר לקורה מסביב. בדיוק כמו במקרה המתואר הבא.

מקרה שקרה היום ב-10 בבוקר

מיכאל, רוכב על הונדה CBR650 חדש, נצמד לימין השוליים בכביש איילון לפני קיבוץ גלויות. הוא רכב לאט ופינה את הדרך לרוכבי דו גלגלי ממהרים כשהוא נינוח, אפילו עם יד אחת על הכידון. מיכאל בהחלט לא היה חזיר בשוליים.

מאחוריו, הגיע מהר מדי רוכב על אפריליה Shiver 900. הרוכב הממהר היה עסוק בשיחת טלפון עם חבר דרך דיבורית בקסדה. הוא לא שם לב לשוטר הרכוב על אופנוע שמפנה נהג מאזדה אל השוליים בנפנופי ידיים ובשיחה דרך החלון. נהג הרכב כצפוי, שמע להוראת השוטר ומבלי להסתכל במראות – "שבר" אל תוך השוליים כשהוא מתעלם ממיכאל ומרוכב האפריליה 900 הרוכבים שם.

משתתפים בהפקת הסרטון המדגים את הרכיבה המהירה מדי בהתחשב בריכוז המושקע בשיחה של רוכב האפריליה: המצלם מיכאל ורוכב האפריליה 900 – כRובי.

מסקנה: אלמלא שיחת הטלפון בתוך הקסדה הייתי מגיב מוקדם יותר, מזהה את השוטר הרכוב מנפנף בידיו לנהג, ומוריד מהירות בהתאם. סביר להניח שהייתי מתחיל את הבלימה 10 מטרים לפחות קודם לכן ובכך נמנע מהעצירה הדרמטית.

בשל שיחת הטלפון, הגעתי מהר מאוד לסיטואציה ונאלצתי להעביר בבת אחת את מלוא שטר הכסף של הריכוז שלי, לתהליך הבלימה עצמו. אפילו מבלי לחפש נקודת מילוט לצדדים. לא שממש הייתה במהירות הזו.

מסקנה: צמצמו את השיחות בדיבורית למינימום האפשרי. רכבו בשוליים במהירות סבירה שתאפשר לכם להגיב להפתעות שכאלו. ברור שקצת יותר מהירות או עוד חצי שנייה של חוסר ריכוז וזה היה נגמר אחרת. הרבה יותר גרוע.

 

5 תגובות

  1. Dudi Ovadia

    נראה שגם ללא דיבורית ההבדל לא היה גדול, הפיריצה לשוליים הייתה מפתיעה מאוד.

  2. urigross

    כותב הכתבה אפילו לא בכיוון ורואים שהוא לא נוהג ברכב כי התפיסה שלו מעוותת. הפתרון הוא אינו כפי שהוא הציע. הפתרון הוא להמנע מלרכב בשוליים. השוליים לא נועדו לאופנועים אלא לעצירות חירום בלבד והם צריכים להיות פנויים למטרה זו. הכתב מעודד לאי קיום הוראות החוק וביצוע עבירה ומחטיא את המטרה.

השאר תגובה