אופנוע מסלול

חווית רכיבה והדרכה אישית על אופנוע מסלול (וידאו)

אחרי מרוצי השטח והראלי, הוא מצא את הנירוונה שלו שוב. הפעם דווקא על אופנוע מסלול. שמוליק פאוסט ממשיך לחקור עולמות חדשים ביקום הרכיבה הדו גלגלית, והפעם עושה זאת על גבי אופנוע מרוצים מקצועי עם הדרכה אישית.

כתבשמוליק פאוסט

מכירים את הבדיחה על הגבר שאתגר את אשתו להגיד לו משהו שישמח ויעציב אותו באותו המשפט? מתישהו, נראה לי שבין הסשן השלישי לרביעי, שי אמר לי "אתה כבר עושה את זה די יפה, עכשיו הגיע הזמן לתת קצת גז".

אהבתי את ה"עושה את זה די יפה", אבל מה בדיוק הכוונה ב"הגיע הזמן לתת גז"? מה לעזאזל אתה חושב שעשיתי עד עכשיו?!

משוגעים ומושקעים

ההתרגשות התחילה עם ההגעה למסלול בפצאל – זה עניין די מרגש כשלעצמו – פעם ראשונה במסלול מרוצים חוקי ומסודר כאן על אדמת ארץ הקודש! היא מתגברת עם הגזיבו הצהוב והמדוגם של החבר'ה מחברת "רייסטראק" – מים קרים, מכונת אספרסו, בייגלה (בתוקף! לפחות הפעם), כיסאות, ארון קטן לציוד אישי ומסך מחשב לצפות בוידיאו של עצמך עושה פדיחות על המסלול ב"היי-דפינישן".

ההתרגשות מגיעה לשיא יחסי עם שורת אופנועי המרוץ המשוגעים והמושקעים – אין אביזרי רישוי, וינקרים או פנסים, הגיר הפוך (נגיע לזה) והצביעה מנקרת עיניים בשחור צהוב (סוף-סוף חבר'ה עם טעם!) או בשחור ירוק – תענוג!

אופנוע מסלול בפול סרוויס

תראו – אני חסר ניסיון בכל תחום ה"כביש ספורט" ומעולם לא החזקתי בבעלותי אופנוע כביש ספורטיבי, מצד שני – תמיד חלמתי על אחד – קרבי ומחודד, מהיר באופן מגוחך, קליפ-אונים לא נוחים, רגליות נוחות עוד פחות, אגזוז רועש ופיירינג נוצץ. רצוי איטלקי, לא חובה.

במציאות רוב הזמן האספלט מהווה עבורי אמצעי להתניידות מנהלתית או כדרך להגיע למקור הנאה כלשהו, ופחות כמקור הנאה בפני עצמו. הגיע הזמן להבין סוף-סוף באמת על מה כל המהומה… לצורך העניין הלכתי עד הסוף – לקחתי מהחבר'ה ברייסטראק גם אופנוע וגם הדרכה מלאה – מה שנקרא: "פול-סרוויס".

תענוג!

היום מתחיל בהסברים על הלו"ז, על המסלול ועל האופנועים ותדריך בטיחות. הלו"ז עצמו מורכב מכמה סשנים בני 20 דקות של רכיבה על המסלול וביניהם הפסקות למנוחה ולימודים והסברים. בשני הסשנים הראשונים יוצאים לכמה הקפות עם מדריך שרוכב על אופנוע לפניך בקו הנכון למסלול ותוך כדי מצביע לך על כל הנקודות החשובות – איפה מתחילים להטות את האופנוע לקראת הפניה, איפה ה"אייפקס" (שיא הפניה) ואיפה לפתוח גז, לאחר מכן רוכבים בסגנון חופשי עד סוף הסשן. בין לבין מצלמים אותך רוכב בוידיאו.

בהפסקה יושבים עם המדריך על הסרטון ומנתחים את הרכיבה. איפה אתה מתחיל לפנות מאוחר או מוקדם מדי, לא מנצל את רוחב המסלול, מחטיא את ה"אייפקס" וכו'. אחר-כך כמובן יוצאים שוב ושוב להקפות, וביניהם ממשיכים לנתח את המסלול ואת הרכיבה לטובת השיפור. על הנייר – תענוג!

שום דבר לא הכין אותי לזה

עכשיו לעסק. כאמור אני אמנם לא מנוסה במיוחד ברכיבת כביש ספורטיבית, אבל מצד שני אני ממש לא חדש פה. השתתפתי בכמה מרוצים וחוויתי כבר כמה וכמה חוויות מוטוריות דו-גלגליות בחיי. שום דבר לא הכין אותי לזה. אם זה נראה לכם קל – אתם טועים! ניסיון ראשון, ניסיון שני – אני כבר מזיע ומתנשף ועדיין – כלום. זה לא שאני שמן או משהו (מי צחק?!), פשוט בכוונה מייצרים את החליפות האלה כדי שיהיה מאוד לא נוח להכנס אליהן. אחרי כמה ניסונות מביכים והרבה מאמץ – הצלחתי להשתחל לתוך מתקן העינויים הזה. מכאן הדרך שלי להצלחה בטח סלולה.

אני מקבל למשך היום את האמ.וי. אגוסטה. מפלצת איטלקית יפיפיה בצבעי שחור-צהוב עם מנוע 3 בוכנות בנפח 675 סמ"ק, צליל מהגיהנום ו"גיר הפוך" (כדי שיהיה אפשר להאיץ ולהעלות הילוכים תוך כדי השכבה. המנוף באופנועי מרוץ הפוך: ההילוך הראשון למעלה וכל השאר למטה). מאמא-מיה, בלה-מאקינה! חלום!

עניין הגיר מטריד אותי קצת ולכן מרגע קבלת האופנוע ועד היציאה אני יושב על האופנוע ומשנן בריפיט את כיוון ההילוכים – "ראשון למעלה וכל השאר למטה". אני לא אעשה פדיחות! בקושי יצאנו מהמקום ונכבה לי המנוע. לוקח לי כמה שניות (בהן כולם מחכים לי ואני עדיין משנן כמו אידיוט את המנטרה "ראשון למעלה כל השאר למטה") להבין שהגיר כבר נמצא בהילוך שישי. אין ספק – יש לי עתיד מזהיר. אבל זהו – המסלול בפצאל טכני ואיטי ואין שום צורך בהעברות הילוכים. מכאן כבר בטוח שהדרך שלי סלולה.

להיות נוכח

זן – אמר לי פעם אדם חכם – זו היכולת להיות נוכח לגמרי בהווה במחשבות, בלי לחשוב על שום מקום שאינו כאן או זמן שאיננו עכשיו. אני לא יודע אם זה נכון או לא – אבל אני אוהב את הפירוש הזה. חוויתי את התחושה הזו כמה פעמים בחיי, בעיקר על אופנוע ובעיקר במרוצים.  זו ה"נירוונה" אותה אני מאמין שכולנו תמיד מחפשים – ופה שוב מצאתי.

בסשן הראשון, אחרי שנגמרות ההקפות ה"מודרכות" אני מוצא את עצמי לבד. המתח קצת ירד ואין לפני אף מדריך לעקוב אחריו – רק אני והמסלול. אני פותח גז על מסלול מרוצים אמיתי על אופנוע תואם. ט-י-ר-ו-ף-! אין לי באמת מילים לתאר את החוויה, אבל אני חייב לנסות – שום דבר אחר מלבד הפניה הבאה לא קיים בעולם – כל העולם הוא המסלול והמסלול הוא כל העולם. "טאנל ויז'ן" – ראיית מנהרה.

הנה הנקודה שבה מתחילים להטות את האופנוע, הנה ה"אייפקס", פתיחת גז וסריקת המסלול עד לנקודה הבאה. זהו! וחוזר חלילה, שוב ושוב. ריכוז טוטאלי – זן.

אי אפשר לרכב יותר מהר מזה. אין שום דרך

לאט לאט אני מרגיש איך אני רוכב מהר יותר, האופנוע יורד נמוך יותר ויותר לתוך הפניות ואני מעיז לפתוח את הגז חזק יותר ומוקדם יותר ביציאה מהפניה. מהר יותר, חזק יותר, עד שאני מרגיש שאי אפשר יותר. בשלב מסויים אני מגיע כ"כ נמוך שאני ממש מרגיש שהרצפה הולכת להתנגש לי כל רגע בקסדה – אלוהים איזו תחושה! אני בטירוף! חוקי הפיזיקה בלבד מגבילים אותי, אי אפשר לרכב יותר מהר מזה. אין שום דרך. אין. אני אלוף העולם! אני שולט! איזה כיף!

החשד שלי התעורר כשקוואסאקי קטן וירוק עקף אותי מבפנים באחת הפניות. לא נתתי לזה להשפיע עליי יותר מדי – תמיד יש מישהו שיותר טוב ממך אמרתי לעצמי. כשהשני עקף אותי מבחוץ שניה אחריו כבר היה לי קשה יותר לשכנע את עצמי שמדובר בצירוף מקרים, אבל אני בחור די משכנע – הצלחתי.

כשהתופעה המשיכה לחזור על עצמה הבנתי שיש לי עוד קצת מה ללמוד…

שיעורי בית

בהפסקה, הצפיה בוידיאו המביך ובמרווח העצום שבין הברך שלי לאספלט שנגלה לי בו, גורמת לי להבין שזה לא קצת – יש לי עוד הרבה מה ללמוד.  מזל שיש מי שילמד אותי. אחרי ישיבה על הוידיאו עם ניתוח קוי הרכיבה ו"שיעורי הבית" שקיבלתי לסשן הבא – השיפור היה עצום, ועם הטיפים והתיקונים המגמה הזו נמשכה לאורך כל היום. זה לא שבסוף היום הפכתי להיות רוכב-על או משהו כזה, אני רחוק משם מאוד, אבל בכל זאת מדהים שאפשר להשתפר באופן משמעותי כ"כ בזמן קצר כ"כ.

כרוכב שטח לא חשבתי שכמה סיבובים של 20 דקות על מסלול אספלט סלול ונטול מכשולים יהיו מתישים במיוחד, אבל כרגיל באותו היום – טעיתי. בסוף היום אני מותש, גמור. ומחייך מאוזן לאוזן.

חוויה מוטורית חזקה

חוויתי כמה חוויות מוטוריות בחיי – זו בלי ספק אחת החזקות שבהן, ואין לי ספק שברגע שאוכל – אחזור עליה שוב! אני חושב שעבור כל חובב מוטוריקה, ובמיוחד אופנועים, מדובר ביום של כיף לא נורמלי ועם ערך מוסף עצום בעיני. מעבר לזה – החבר'ה מרייסטראק מקצועיים, נחמדים ואדיבים כמו שרק אנשים שבאמת אוהבים את מה שהם עושים יכולים להיות.

תודה רבה לשי ומאור החבר'ה הנחמדים, המקצוענים והאלופים של רייסטראק על החוויה הנפלאה. כיף לראות דברים כאלה כאן בארץ!

מפה לשם, בנושא אחר לגמרי – מישהו מוכר חליפת רכיבה משומשת?

סרטון מזכרת מהרכיבה

 

ובאותו נושא

מעל האתגר שברכיבת מסלול – יש אדם עם חיוך מאושר

רכיבה במסלול – יום של בילוי והנאה

הדרכה אישית במסלול צמודה, לוחצת אבל לא מלחיצה (וידאו)

האם הדרכת רכיבה במסלול מקצרת את הדרך?

קורס מסלול בחו"ל בשנת קורונה (וידאו)

תגובה אחת

השאר תגובה