אופנועים היסטוריים

איזה שם ניתן לעגלה ללא סוסים? אופנועים היסטוריים

אופנועים היסטוריים: אתר ה-"ניו יורק טיימס" פתח את ארכיון הכתבות הוותיק שלו בפני מנוע החיפוש (אפשרות שהיתה ניתנת עד כה בתשלום), ומאפשר כרגע לבצע חיפושים בכל הגיליונות שהודפסו מאז ועד היום. אחד היתרונות הגדולים של האפשרות הזו, נובעת מעצם העובדה שהחיפוש נעשה בקבצי PDF סרוקים, ובכך מאפשר סריקה של טקסטים שלא הוקלדו מעולם במחשב או בתוכנת מעבד תמלילים.

הווו… עכשיו אפשר להתחיל לתפקד כגיקים ממושקפים חסרי חיים, ולהתחיל ולחפש מונחים ומושגים במנוע החיפוש, כשהדגש הוא כמובן, על התקופה שלפני תחילת המאה הקודמת .

אני חפרתי כמובן בתחום הדו גלגלי. החיפוש הראשון היה על המילה motorcycle. האזכור הראשון למושג זה בעיתון, נעשה במהדורה שהודפסה ב-27 לנובמבר 1896.

אופנועים היסטוריים

מסתבר, שהאזכור הנ"ל בכלל הופיע בהקשר של מכונית! העיתון מספר על ההתלבטות שאוחזת בקרב שאר העיתונים האנגליים, לגבי הדרך שבה יש לקרוא להמצאה החדשה, בה הרכב מופעל על ידי מנוע, ולא ע"י סוסים, כמקובל.

השמות שהוצעו: Auto-Motor ("אוטומוטור"), Horseless Carriage – "עגלה ללא סוסים", Go-Car, מונח שאין לו תרגום ישיר בעברית, אך כיום מכנים רכבי קארטינג לשעשועים בשם זה. אחר הציע Mobus כקיצור ל-Motor Omnibus – "מונע כולו ע"י מנוע". אומניבוס, אגב – עדיין משמש לעיתים כדי לכנות אוטובוסים.

11 שנים אחרי

ועכשיו הקטע המעניין: עיתון מסויים הציע לכנות את כלי הרכב מרובע הגלגלים החדש כ: Motor-Cycle ואף העריך, שבדומה לאופניים שנקראים Bicycle ומכונים בקיצור Bike, הרי שהמוטורסייקל יכונה כנראה Moke.

אגב – בשנת 1885, כ-11 שנים לפני שהמילה "Motorcycle" הופיעה לראשונה ב"ניו יורק טיימס", הושק הכלי שנחשב כיום לאופנוע הראשון אי פעם. דיימלר ומייבאך, שחיברו מנוע לאופניים והציגו זאת כהמצאה ייחודית בעיר שטוטגארט שבגרמניה, כינו את ההמצאה שלהם כ: Reitwagen. (מגרמנית: אוטו – רכוב)

האוטו הרכוב שנת 1885:

ובאותו עניין: טיפ רכיבה: תפסיקו להפריע לסוס כשאתם רוכבים

תגובה אחת

  1. Mr. Pooh

    "עכשיו אפשר להתחיל לתפקד כגיקים ממושקפים חסרי חיים…"

    התכוונת לומר: עכשיו אפשר להמשיך לתפקד…

השאר תגובה