המדריך ליבוא אישי של מנועים

טיפ: המדריך ליבוא אישי של מנועים – חלקים וחלפים מחו"ל

המדריך ליבוא אישי של מנועים נועד לפתור את החשש של רבים מכם החושבים שמדובר על הליך מסובך. כזה הכולל ריבוי עלויות, ניירת, מילוי הטפסים וביורוקרטיה. המדריך ליבוא אישי של מנועים נכתב כולו מניסיון של רוכב אופנועים ישראלי. אחד שאשכרה עבר את המסע כדי לדווח בסופו שהשד לא כל כך נורא.

הקובץ להורדה

המדריך לתהליך מוסבר בצורה נהירה, ברורה ופשוטה בקובץ שכתב עדי ברדה, והעלה לרשת. המדריך נכתב מתוך ניסיונו האישי בייבוא מנוע לאופנוע מסוג ימאהה וי מקס. ניתן להשתמש באותו התהליך ובאותם הנהלים לייבוא חלקים נוספים כמו שלדות וחלקים אחרים.

המדריך להורדה (כקובץ PDF) כאן

המדריך ליבוא אישי של מנועים וחלפים חדשים 

בחודש פברואר 2017 יצא מטעם משרד התחבורה חוזר המכיל פירוט של נהלים שהתווספו ותיקנו את נהלי העבר. נהלים חדשים אלו פותרים לא מעט שאלות ובעיות שעסקו בכל הקשור ליבוא חלקי חילוף חדשים ומשומשים לישראל ביבוא אישי.

חלקים חדשים – הנוהל החדש בעניין פותח את האפשרות לייבא את רוב חלקי החילוף החדשים ללא כל צורך באישור או בבדיקה. חוץ מרשימה מאוד קטנה ומפורטת של 70 חלפים המוגדרים כחלקי בטיחות ובעבורם יש צורך באישור מיוחד. החוזר החדש של משרד התחבורה בעצם פותח את תחום חלקי החילוף המשומשים לייבוא כמעט חופשי של הציבור הרחב. מאפשר לכולנו לקנות ולייבא חלפים חדשים לרכבים ולאופנועים מבלי לחשוש שיעצרו בעת הכניסה לארץ על ידי שלטונות המכס.

רשימת 70 החלפים הבטיחותיים המחייבים אישור, נמצאת בקישור שכאן (קובץ PDF).

המדריך ליבוא אישי של מנועים וחלפים משומשים

חלקים משומשים – ההתייחסות לחלקים משומשים נמצאת גם היא בקובץ שכאן למעלה (עמוד 33, טבלה מס' 4). לפי החוזר של משרד התחבורה, חלפים משומשים נמצאים מבחינתם תחת זכוכית מגדלת יותר גדולה. זאת מאחר והסיכון של חלק משומש תקול שיורכב על כלי רכב ישראל וינוע על כבישי הארץ, מעט גדול יותר. לפיכך, החלפים המשומשים המותרים לייבוא הם רק הם שמופיעים ברשימה וכל השאר אסורים לייבוא. לא משנה איזה אישור תביאו, זה לא יעזור.

עוד טיפים?

השאר תגובה