בור בכביש

אופנועו פגע בבור בכביש והוא נפצע בגבו – הרוכב פוצה ב-55 אלף שקלים

רוכב בן 56 רכב עם אופנועו לתוך בור בכביש בעוצמה, נפצע בגבו ולמרות שחברת הביטוח ניסתה להתנער מהתביעה בטענה שלא הגיע מייד לטיפול רפואי, הוא בכל זאת הוגדר כבעל נכות של 5% ופוצה ב-55,000 שקלים. מקרה ללמוד ממנו.

בשיתוף LAWGUIDE.CO.IL

הרוכב פגע בבור בעוצמה רבה וגבו נחבט כנגד מושב האופנוע. האופנוען סיפר כי בתחילה לא ייחס לפגיעה חשיבות גדולה, אך לאחר מס' ימים בהם הכאב בגבו החמיר והוא חש בנמלול בכף רגלו, הוא ניגש לבית החולים. זאת,מבלי לציין שזוהי תאונת דרכים לכל דבר ועניין. הרוכב אמר בתצהירו כי חשב שתאונת דרכים היא רק כאשר ישנם 2 כלי רכב מעורבים והוא לא ידע על כך שתאונה עצמית נחשב לתאונה ככל תאונה אחרת.

לעדות זו הצטרפה גם אשתו, שמסרה גרסה דומה במסגרת התצהיר שהוגש לבית המשפט.  לדבריה, באותו יום בעלה סיפר לה שכמעט נפל מהאופנוע כי נתקל בבור בכביש. היא ציינה כי התלונן על הכאב בגב וברגל כבר באותו ערב, אך סירב לגשת לטיפול כיוון שהניח שהכאב יעבור.

המומחה מנגד, שהובא מטעם חברת הביטוח, טען כי אין קשר בין הנזקים הגופניים מהם סובל הרוכב לבין התאונה. עובדה היא, אמר אותו מומחה, שהוא לא פנה לטיפול רפואי באופן מידי לאחר המקרה. המומחה אף נתלה בכך שכשהגיע הרוכב לבית החולים, הוא לא ציין בטפסים כי מדובר על תאונת דרכים. לכן ככל הנראה, מדובר על כך שכאביו של הרוכב נוצרו מסיבות אחרות ושאינן קשורות לאירוע.

מומחה מטעם בית המשפט בתחום האורתופדיה טען כי בעקבות התאונה רוכב האופנוע נותר עם נכות בשיעור של 5%. השופט קיבל את חוות הדעת של המומחה, וקבע כי נסיבות האירוע אכן מזכות את האיש בפיצויים על פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה – 1975.

לפיכך קבע בית המשפט כי חברת הביטוח מחויבת לשלם לאיש פיצויים בגין הפסד שכר, כאב וסבל והוצאות שונות, בסכום של 55 אלף שקלים.

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד.

ובאותו נושא

עוד מקרים דומים במדור יעוץ משפטי

את מי תובעים עקב פגיעה בתאונת אופנוע?

המורכב נפצע בתאונה ואין ביטוח חובה לאופנוע?

תאונה עצמית עם האופנוע במהירות גבוהה – מה העונש?

רוכב אופנוע ללא רישיון – מי מפצה את המורכבת במקרה תאונה?

ביטוח חובה לאופנועים – כל שרצית לדעת

השאר תגובה