גל גזענות שוטף את הפורומים הדו גלגליים

אני מלהג לי על העומק והתוכן שהרכיבה מעניקה לנו, ועל החיבור האולטימטיבי בינינו לבין העולם, ובינתיים נשטפים פורומי האופנועים השונים בגל הודעות גזעניות שדווקא מצביעות על דלילות המחשבה.
הכל התחיל בהודעות שפרסם הגולש thewolf26 בתפוז מייד לאחר חצות הלילה:

"…הגענו וחנינו את האופנועים מול אבו שוקרי .. מכיוון שהיה מפוצץ החלטנו לעבור למסעדה ממול. לפני שנכנסנו חבר שלי מסתובב לכיוון האופנועים ורואה את אחד מבעלי החומוסיה הקודמת ניגש לאופנוע שלו (בנדיט 1200) ומפיל אותו ככה בלי שום התראה או בקשה להזיז אותם,ומיד אח"כ ניגש לR1 של חבר אחר בכוונה להפיל גם אותו. חבר שלי הספיק לתפוס אותו לפני שהוא נפל ומכאן התחיל הבלאגן התחילו דחיפות ובשנייה כמו שהערבים הזבלות האלה רגילים כל הכפר קפץ עלינו, צלחות נשברו כסאות ושולחנות התעופפו וזה הסתיים בראש פתוח וחמש תפרים לאותו בחור עם הבנדיט.
אני קורא לכל החברים להחרים את אבו גוש להעביר את מה שקרה לנו הלאה כי שמענו שאנחנו לא הראשונים שעושים להם את זה."

בשעה 13:27, התפרסם הסיפור ב-Ynet, כולל תמונות הרוכב שנפצע:

"…אתמול בשעות הצהריים הגיעו שישה אופנוענים לאכול חומוס באבו גוש. הם החנו את האופנועים ליד מסעדת אבו שוקרי המקורי, לאחר שהעובדים הפנו אותם למקום החניה. יש לציין כי מקום החניה לא שייך למסעדה, אלא מדובר במקום ציבורי. לאחר שהשישה הבחינו כי המסעדה מלאה, הם פנו לאכול במסעדה המתחרה, אבו שוקרי מספר אחד. לטענת אחד האופנוענים, שימי קוצר (29), הוא הבחין כי אחד מעובדי המסעדה, ממנה יצאו כמה דקות קודם לכן מפני שהיתה מלאה, הפיל את האופנוע שלו ולאחר מכן ניסה להפיל אופנוע נוסף.

קוצר: "כשראיתי שהעובד מנסה להפיל את האופנוע השני ניסיתי למנוע זאת. כשהתקרבתי אליו הוא החל להלום בי באמצעות כיסאות. מיד התנפלו עליי עובדים נוספים מהמסעדה ודחפו אותי וחבטו בי. קיבלתי מכות מכל הכיוונים, אפילו זרקו עליי סכו"ם. מכשיר השמיעה שלי נשבר ואבד והראש שלי נפתח. לא יכולתי לזוז".

 

לדברי קוצר, כשהצליח להשתחרר מידיהם של המכים, הוא יצא ממסעדת אבו שוקרי המקורי נוטף דם והתקשר למשטרה שהזמינה למקום אמבולנס. קוצר פונה לבית החולים הדסה עין-כרם, שם נתפרו החתכים בראשו. "לא הכיתי אף אחד למרות הבעיטות, האגרופים והכיסאות שפגעו בי. אני לא יודע כמה זמן נמשך האירוע, כל הקטע הזה מעורפל בעיני".

אין ספק שמדובר על מקרה חמור, וההתעלמות של המשטרה מחקירת המקרה ומציאת האשמים כפי ש-Ynet מרמזים, מצריכה בדיקה נפרדת. עם זאת, ההתקפות בפורומים על "הערבים", והקריאות לחרם על מסעדות אבו גוש, מפתיעות באלימותן. העוצמה של ההתנפלות מוגזמת לדעתי, כמו גם הניסיון לקשור זאת לעליהום שאותם המסעדות הכריזו על רוכבי אופנועים. סקירה זריזה של הטוקבקים ב-Yney (אלימים וגזעניים לא פחות), מראה שמדובר על הנהגות סדרתית של בעלי המסעדות במקום, בלי שום קשר לכלי הרכב איתו הגיעו הסועדים המבקרים במסעדה השכנה.

"…ערבים הם חרא של עם, לא סומך עליהם ומעדיף שהים יהיה ביתם"

".. פשוט מדובר בחרא של אנשים.

אתה יכול לקרוא לזה גזענות עד מחר אבל 90 אחוז ממרי הגניבות הם של ערבים וגם רוב מקרי האלימות והפרות הסדר הציבורי.

אתם קוראים לזה מנטליות אחרת, לי לא אכפת שאצלם לגרום נזק לרכוש של אחרים כי העזו לבקר במסעדה אחרת או לגנוב מכל הבא היד זה חלק מהמנטליות. אני אישית קורא לזה תת-אנושיות.

זה בסדר, תמשיכו להיות "עממיים" ולאכול אצלם אבל אל תשכחו שבסופו של דבר זה אותם אלה שגונבים לכם את האופנועים."

 

כנראה שלא טעיתי בהרבה כשטענתי שהרכיבה מחברת אותנו לצד הקדמוני שלנו מתקופת המערות. רק שיש בינינו כאלו שמתחברים לצד פרימיטיבי יותר מהשאר.

ושלא יהיה ספק: החרם על המסעדות הינו מוצדק לאחר שמבינים שמדובר על חלק מהסטוריה לא קצרה של מלחמה בין 2 בתי העסק, כשהמבקרים במקום נופלים קורבן לחמדנות של שני הצדדים. יש מקום לחרם, כדי ללמד את המעורבים לקח על התנהגותם. לא בשל היותם ערבים חלילה, אלא בשל האלימות בה הם נוקטים כדי לפגוע בעסקיו ובפרנסתו של האחר על חשבון הלקוחות.

תגובה אחת

  1. אוריעייף

    יודע, עם כמה שאני מתחבר רגשית לתגובות האלימות, הגזעניות, ה'ציוניות'.

    קשה לי בלי ללכת אחורה שני מטר ולהסתכל על עצמי. ולראות כמה הרגש הזה הוא חד ממדי.

    בכל מה שנוגע לגניבות, ולשאר פרצי האלימות, אי אפשר להתעלם מהאפלייה הגזענית נגד הערבים במדינה הזו.
    וכל מה שנוגע ל'תרבות' הבזויה והפרימיטיווית שלהם..
    לנו יש יותר טוב?
    היה לנו ראש ממשלה אחד בעשר שנים האחרונות שלא נחקר בנוגע לשחיתויות כאלה או אחרות?
    שני נשיאים שמסיימים קדנציה באופן מביש.

    וה'תרבות' שלנו.
    תרבות הקומבינות.
    תרבות בה העשירים מתעשרים יותר, והעניים נעשים מרודים.

    אז לא יודע. בלי הערבים היה פה יותר טוב?
    או שאז היינו צריכים להתעסק בדברים המסריחים אצלנו?

    ומי רוצה לטפל בעצמו?

השאר תגובה