אלוף אופנועי הסופרבייק

ראיון עם אלוף אופנועי הסופרבייק: קארל פוגרטי

קארל "פוגי" פוגרטי – רוכב אופנועי הסופרבייק האנגלי שנכנס לעולם מרוצי הכביש רק כי האמין שהוא יכול להיות האלוף. את המהירות הוא לא אהב מעולם – רק את הרגשת הניצחון. נאמר עליו והוא גם חוזר על כך בעצמו: שהדבר שהכי שנא אז היה להפסיד. הוא עדיין שונא להפסיד גם כיום.

קארל פוגרטי, היה הרוכב שהאמין שהוא יותר טוב מכולם על המסלול ולכן היה עסוק בעיקר בלהוכיח זאת. כמה האמין? למרוץ הסופרבייק הראשון בחייו, הוא עלה עם אופנוע שקנה בסוכנות במעט הכסף שהיה ברשותו, וניצח. זה הספיק לדוקאטי להחתים אותו לשאר העונה.

בשנה לאחר מכן, הם קיבלו ממנו אליפות כאות תודה. פוגי היה הראשון שהתחרה עם ה-916 האלמותי בסופרבייק והביא לדוקאטי ניצחון ראשון עימו, כבר בסבב הראשון של 1994. דוקאטי לא יכלו לקוות להשקה טובה יותר בעבור הדגם החדש.

מהמצליחים ביותר

למרות שפרש בשנת 2000,  "פוגי" הוא מרוכבי ה-SBK המצליחים ביותר באליפות היוקרתית, מבחינת מס' אליפויות. לקח בדיוק 20 שנים לג'ונתן ראיה, רוכב קבוצת קאוואסקי שזכה בתואר השנה, להשוות עימו את ההישג. כיום שניהם יחדיו מחזיקים ב-4 תארי אליפויות עולם כל אחד. פוגרטי גם שני במס' הניצחונות באליפות – 59 מרוצים. שני רק לראיה.

תוכנית טלויזיה בריטית עוסקת בהישגיו של פוגרטי וסוקרת את התקדמותו של הרוכב הכועס תמיד, באליפות אופנועי הסופרבייק.

קארל פוגרטי – האתר הרשמי

ובאותו עניין:

המסע למרוץ MOTOGP שבאסן, הולנד: חווייה מדהימה

ביקור במפעל אופנועים: מחלקת המחקר ופיתוח של אפריליה

מסביב לעולם על אופנוע סופרבייק

שיפוץ אופנוע ספורט אספנות בן יותר מ-30 שנים

מיהו אופנוע הסופרבייק הטוב ביותר של השנה?

השאר תגובה