רייני חוזר למושב האופנוע

אחרי 26 שנים: וויין רייני חוזר למושב האופנוע

26 שנים אחרי התאונה הנוראית באיטליה, חוזר וויין רייני, אלוף העולם 3 פעמים ב-GP, למושב האופנוע. רייני, נכה ממותניו מטה, הוזמן לרכיבה במסלול בקליפורניה על גבי ימאהה YZF-R1 שהותאם עבורו במיוחד. סרטון שהפיקה ימאהה-ארה"ב סביב העניין, ירגש כל חובב אופנועים ורכיבה.

אופנוע מותאם לרוכב מיוחד

במסלול מיזאנו ב-1993, הסתיימה הקריירה של רייני, שכבר החזיק ב-3 תארי אליפות. תוך כדי הובלת המרוץ, תאונת החלקה פשוטה יחסית (לואו-סייד), הותירה אותו כשהוא משותק מאגן הירכיים מטה. זו הייתה תאונה שהוציאה אותו מעולם המרוצים לתמיד.

השבוע, 26 שנים לאחר אותה תאונה, הוזמן וויין רייני לעלות חזרה למושב האופנוע שהותאם עבורו במיוחד. על האופנוע, מוכן במתכונת של ימי מסלול (ללא מראות, מאותתים ועם צמיגי מותאמים), הותקנה מערכת להעברת הילוכים באמצעות לחיצת כפתורים על ידית הכידון השמאלית. בנוסף, רופד מושב האופנוע מחדש כדי למנוע ככל האפשר החלקה ממנו ואף הותאמה רצועה לריתוקו של רייני אל הימאהה.

סרטון: רייני חוזר למושב האופנוע

וגם

תקופה שהיום נחשבת כ-"Golden Era" (עידן הזהב) של אליפות העולם לאופנועי כביש, ה-Grand Prix. בקטגוריה הבכירה מתחרים הרוכבים על אופנועים בעלי מנועי 2 פעימות בנפח 500 סמ"ק.

ההתנהגות של הכלים מוגדרת על ידי הרוכבים עצמם (חלקם לפחות) כלא פחות מ"מרושעת". כל אופנוע בעל מאפיינים ספורטיביים לכביש הציבורי כיום, מתנהג ככל הנראה טוב יותר, חזק יותר ועדיין – קל יותר לרכיבה.

אופי אספקת הכוח במנועים אלו היא לא פחות מאלימה. כשהמהנדסים מסביב מתמקדים בעיקר בכוח מנוע ופחות מתעסקים במתלים\שלדה והתנהגות הכלי. הרוכבים פשוט יוצאים אל המסלול ומתמודדים עם מה שיש.

המשך, כאן

ובאותו נושא

חמש מאות סמ"ק ו-2 פעימות: האופנועים שלא ניתן היה לרכב עליהם  

מרוצי ה-GP מציגים: קרבות הטיטאנים של שוואנץ נגד רייני, סוזוקי נגד ימאהה

כשהאופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה

אוסף אופנועים מהחלומות

הכרובלוג בפייסבוק

תגובה אחת

השאר תגובה