הקפה רייסר

תערוכת Eicma 2017: הקפה רייסר 701 של הוסקוורנה

הקפה רייסר 701 ויטפילן של הוסקוורנה – חץ לבן בשפה השבדית – הושק היום בגרסת הייצור לכביש הציבורי וצפוי להגיע לישראל במהלך המחצית הראשונה של 2018. מהפעמים האלו שאפשר להבין כמה כיף האופנוע לרכיבה רק מקריאת המפרט הטכני שלו: 75 כוחות סוס שדוחפים 158קילוגרמים בלבד.

הויטפילן, הן בגרסת ה-701 והן בגרסת ה-401, הוא סוג של נאו קפה רייסר מודרני, עם עיצוב עתידניhusqvarna-701-1 ממש, שכיף לראות שלא איבד עצמו לדעת לאורך תקופת הפיתוח של האופנוע, ונשאר נאמן לדגם האב טיפוס שהוצג כבר לפני שנתיים. המנוע עצמו הוא הסינגל המתקדם ביותר שנמצא כיום בייצור סדרתי, והוא מפיק לא פחות מ-75 כוחות סוס הנשלטים על ידי מצערת Ride By Wire.

כל היופי הזה ארוז בתוך שלדת צינורות כרומולי. עוד ניתן למצוא עליו מבחינת טכנולוגיה מערכת ABS שניתנת לניתוק בלחיצת כפתור, מערכת בקרת אחיזה ומערכת קלאץ' מחליק. מערכת הבלימה מלפנים ומאחור היא של ברמבו והמתלים, איך לא? של WP.

יחד עם ה-401, מהווה הקפה רייסר ויטפילן את חוד החנית של הוסקוורנה בצעדיה הראשונים אל תוך עולם אופנועי הכביש הגדולים. בניגוד לנישת "הנאו רייסר" עליה הכריזה הונדה עם ה-CB1000R החדש, הרי שהוסקוורנה הצליחו לבדל עצמם באמצעות עיצוב שובר מוסכמות של ממש. היא הצליחה לשמור על רוח מקורית, מינימליסטית בבסיסה, שונה מאוד מהמקובל, כשהיא בוחרת בעיצוב נועז, שונה כל כך ממה שמוכר בקרב אופנועי ייצור סדרתי, ויותר מזכיר תרגיל עיצוב מוצלח של מעצב תעשייתי.

ובאותו עניין:

איך ה-701 ויטפילן מרגיש במסלול?

שיא הקפה אישי עם אופנוע ה-701 ויטפילן במסלול פצאל

גרסת ה-701 סופרמוטו בהרי ירושלים

הוסקוורנה 401 – טור דיעה

 

השאר תגובה