דוקאטי 998

עיצוב רטרו-סופרבייק לדוקאטי 998

הדוקאטי 998 הוא האחרון בסדרת האופנועים האלמותית של היצרנית, שהשתמש בעיצובו האגדי של ה-916 המפורסם. רק שבניגוד אליו, הוא כבר היה מצויד במנוע הטסטהסטרטה החדיש (דאז) שהפיק 128 כ"ס. רובם המוחלט של חובבי אופנועי הסופרבייק משנות ה-90' האלו, לא היה מעז לגעת ולשנות את עיצובו של אופנוע שכזה. כל שכן אם אתה טהרן-דוקאטי שעבורו מדובר על חטא. לא פחות.

פרשנות מחודשת עבור 998

לפיכך, נדירים המקרים שבהם בעל סדנה מחליט לתת פרשנות משלו לעיצוב ה-998 שכבר זכה למעמד אייקוני. נדיר שהוא מצליח שלא לחרב אותו וליצור תוצאה שהיא מצודדת, אסתטית ועומדת בזכות עצמה.

ג'וני נגוין (Nguyen) הוא כנראה אחד שלא דופק חשבון יותר מדי לשמות כמו טאמבוריני, שעיצב את ה-916 המקורי, לחובבי דוקאטי מושבעים או סתם למעריצי אופנועי הסופרבייק משנות ה-90' המופלאות. ג'וני לקח את ה-998 מדגם 2002 עליו רכב במצבו המקורי במשך מס' חודשים, והעלה אותו על מזבח סדנת התחביב שלו המתקראת UpCycle Motor Garage.

פיירינג עגול מלפנים, זנב קצוץ אך רחב מאחור

ה-998 צויד במקור במנוע הטסטהסטרטה שהפיק 128 כ"ס מכובדים ממנוע ה-L טווין מקורר הנוזל. יחד עם מתלה קדמי מתוצרת Showa, בולם אוהלינס מאחור ומערכת בלימה של Brembo, לא היה שום צורך להתעסק עם מכלולי האופנוע. רק עם עיצובו שהיה סטנדרטי מדי לטעמו של ג'וני. הוא רצה לתת לאופנוע טאצ' אישי משלו. בייחוד כזה שתואם את הקו העיצובי המוכר שלו מפרויקטים קודמים.

מעטפת הפיירינג המקורית הוסרה בשלמותה מהאופנוע. במקומה נבחרה מעטפת פיברגלס שהוכנה למטרות מרוצים בלבד ע"י Airtech Streamline עבור ימאהה TZ250 דו פעימתי. מכיוון שה-998 רחב יותר מהימאהה הדקיק, היה צורך לחתוך את המעטפת גם כדי להתאימה מחדש, לייצר טלאי פיברגלס נוספים להשלמות וכמובן לבנות עבורה שלדה תומכת תואמת מצינורות עגולים.

הסבך תומך הפיירנג העדין שיצר בעצמו, מתחבר לשלדת האופנוע באותן הנקודות בדיוק בהן  התחברה שלדת הפיירינג המקורית. כך שבעצם, שום שינוי בלתי הפיך לא נעשה בדוקאטי.

שלב החיתוכים בפיירינג הפיברגלס נוצל גם כדי לפתוח חור מלפנים עבור תאורה קדמית. זו האחרונה מבוססת על פנס Led חליפי לאופנועי שטח.

מסתיר את המנוע

אחת הסיבות העיקריות שבגללן ג'וני בחר בפיירינג כה גדול המסתיר את המנוע, היה כדי לצמצם את הנראות של מערכת ההזרקה, הצנרת וכבלי החשמל. כדי לשמור על מראה נקי ככל האפשר, הוא מיקם מחדש את סוללת הליתיום (שהחליפה את המצבר), וכן את מחשב האופנוע אותו הציב ממש לפני ראש ההיגוי, מתחת למיכל הדלק.

את שלדת הזנב המקורית הסיר ג'וני ויצר במקומה שלדת זנב חדשה שיצר בעצמו מאפס. ריפד את המושב בעור חום והשתיל אור בלם אחורי של הונדה Groom.

מלפנים התאים לוח שעונים מינימליסטי של MotoGadget, מאותתי Led בקצה ידיות הכידון שלא מושכים את העין כשהם לא פועלים, גריפים בצביעה תואמת למושב החדש וסעפת פליטה עם דוד מקוצץ למראה של Werkes.

יעצבן דוקאטיסטים מושבעים

הצביעה הסופית של היצירה היא מינימליסטית אבל נועזת. צביעה צהובה חלקה עם שלדה, חישוקי גלגלים ופנים הפיירינג צבועים לבן חלבי כהה, על גבול האפור. בכך הפך ג'וני את ה-998 לרטרו-סופרבייק שאולי יעצבן חובבי דוקאטי מושבעים, אבל יתאים באופן מדויק לטעמו האישי והפרטי. וזה מה שחשוב בסופו של דבר, לא?

גלריה (מדף הפייסבוק של הסדנה)

קישורים שקשורים:

ויש מי שחצה עם דוקאטי 998 יבשות

אופנוע קפה רייסר בטוב טעם הולנדי

הוא לא רוכב מהר, הוא טס נמוך: אופנוע הספיטפייר משווייץ

אופנוע מוטו גוצי FAT TRACKER – שמנמן אבל ספורטיבי

701 לנהג פורמולה 1

עוד סיפורי פרויקטים דומים בעברית

תגובה אחת

השאר תגובה