דלג לתוכן

באגרופים חשופים

img_3359

לא כל יום נתקלים באופנוע פרויקט, ועוד מטאיוואן, ועוד אחד שהפך לכוכב רשת בזכות הדמיון הייחודי וידי הזהב של מעצבו

 כל מי שיבקר בדף הפייסבוק של סדנת העיצוב Rough Crafts הטאיוואנית, יבין כי הב.מ.וו R nine T הניבט אליכם מהתמונות, נושא את אותם אלמנטים עיצוביים המרכיבים סגנון קבוע שעובר כחוט השני בין תוצרי הסדנה. זהו קו הברור שמכתיב בעל הסדנה ומעצב האופנועים העיקרי בה, ווינסטון ייז (Winston Yehs). לא משנה באם מדובר על פרויקטים מבוססי הארלי דוידסון או ב.מ.וו, לא משנה אם מדובר על אופנועי קאסטום או כביש, התוצאה תמיד ברורה: שחור, אפל, ברוטאלי, קרבי. בחרו אתם את המושגים המתארים לדעתכם את האופנועים שבגלריית התמונות שם.

אחרי שכיכב בסרטון של ערוץ היו-טיוב Cafe Race TV בפברואר השנה (2016), הערוץ אותו מכיר כל מי שעושה את צעדיו הראשונים בתחום הקפה רייסרס ומגשש דרכו בעולם הפרוייקטים, הפך ה-FistFighter הבווארי מטאיוואן לכוכב רשת של ממש. הוא הופיע בכל האתרים המוכרים יותר והמוכרים פחות. כל בלוג ששולח ידיו בתחום, פרסם מחדש את התמונות וחידש את ההתלהבות סביב התוצאה הסופית. וכך, בלי להיות שונה מאף אחד אחר, גם אני הכרתי את האופנוע.

לשמחתי הרבה, פגשתי את הב.מ.וו ואת ווינסטון עצמו, בתערוכת EICMA שנערכה במילאנו, כך שזכיתי לצלם ולפרסם את תמונות הפרויקט בעצמי.

ע"פ ווינסטון עצמו, ה-R nine T הוא "מחווה לעבר של היצרנית הבווארית, כשהוא מעורבב עם טכנולוגיה מודרנית". לב.מ.וו יש מורשת הסטורית מפוארת, והמטרה העיצובית העיקרית של Rough Crafts היא "לערבב את הקווים היפים מהעבר עם גימור מודרני".

img_3410

איך הכל התחיל?

לאחר שנפגש מס' פעמים עם אולה שטנגארד (Ola Stenegärd), מעצב הרכב הראשי של ב.מ.וו-אופנועים, מפגשים בהם הם התלבטו יחדיו כיצד ניתן לשתף פעולה, קיבל ווינסטון טלפון מהיבואן המקומי בטאיוואן ובו הוזמן לאסוף R nine T כדי לבנות על בסיסו פרויקט. אולה והמשרדים במינכן כמובן הם אלו שעמדו מאחורי הפנייה, כשכל הפרויקט מבחינתם מותג תחת הסיסמה "מתודלק על ידי הנשמה". מי שיש לו קשרים במקומות הנכונים (וידיים מזהב), לא זקוק לפרוטקציה…

ע"פ ווינסטון, האופנוע עוצב כולו על בסיס קווים מנחים של עיצובי אופנועי העבר של החברה. מיכל img_3406הדלק שנבנה מאלומיניום, לקח השראה מאופנועי שנות ה-70 וה-80 של היצרנית. חלקו של המיכל אכן משמש לאחסון דלק, אך הוא גם מאכלס את משאבת הדלק, המצבר וקופסת החשמל של האופנוע. העברת המכלולים לתוך המיכל איפשרה ליצור את החלל הריק מתחת למושב ומאחורי המנוע, וליצור פרופיל א-סימטרי כשל כלב בולדוג שספק רוכן ספק מזנק לפנים. נראה כאילו כל כוחו ומשקלו של האופנוע מוטלים קדימה בתנוחה התקפית.

מסיכת החזית עוצבה, שלא במקרה, באופן שמאוד מזכיר את דגם ה-R90S האייקוני של ב.מ.וו, אותו דגם בדיוק שה-nine T הסטנדרטי נועד להוקיר. הפנס עצמו הוא מתוצרת הסדנה, כשהחירור במסכה נועד כדי להזרים אוויר לרדיאטור השמן שמוסתר מאחוריה.

מושב היחיד המינימליסטי גם הוא נועד כדי להזכיר את מושבי אופנועי ב.מ.וו משנות ה-50 (רק שכאן הוא נעטף בעור בעיצוב ע"פ טעמו של ווינסטון). המושב עצמו יושב על שילדת הזנב שנותרה כמעט כולה מקורית, מלבד חיתוך הקצה האחורי שלה, וריתוכו מחדש כשהוא מוטה בזווית קלה מעלה.

גם הגלגלים הם מתוצרת הסדנה של ווינסטון. נוצרו ועוצבו במיוחד בעבור פרוייקט זה כדי להראות כמו חישוקי "פתיתי השלג" המפורסמים של דגם ה-R100 המפורסם של היצרנית. האחורי אגב, מרהיב ביופיו, הוא ברוחב 6 אינץ' – בנוי כדי לאכלס גם צמיגים ברוחב 200 מ"מ.  על הגלגל הקדמי הותקן דיסק קדמי ענקי (שוב, בייצור מיוחד) בקוטר 330 מ"מ, אותו אוחזת מערכת בלימה של Beringer. אך בכך, לא הסתיים הרכש של ווינסטון…

רכש מבחוץ

הבולם האחורי הוחלף לאחד מתוצרת Gears Racing ועל החישוקים הורכבו צמיגי סליקס חלקים ודביקים מסדרת ה-Diablo Superbike של פירלי. רגליות הרוכב הגיעו מ-Sato Racing ולוח השעונים, הגריפים והמאותתים שבקצה ידיות הקליפ-אונים (מגניבים במיוחד סביב היקף צינור הידית), הגיעו מחברת Motogadget. פנס הזנב ופקק מיכל הדלק נלקחו מחנות הסדנה (קישור למטה). מנוע הבוקסר בנפח 1170 סמ"ק המפיק כ-110 כ"ס, נשאר מקורי כמעט לחלוטין: רק פילטר אוויר פתוח הותאם בכניסה למנוע, וזוג דודי פליטה מתוצרת עצמית, החליפו את הדוד המקורי. מכסי הצד של הבוקסר הוחלפו

img_3413
ווינסטון ייז מסדנת Rough Crafts משמאל, וכRובי מהכRובלוג, מימין. צילום: ערן קאופמן

לכאלו מתוצרת Roland Sands Design, אך בכל זאת בוצעה עליהם עבודה נוספת של הסדנה, כדי להתאימם למראה הכללי של האופנוע. האופנוע נצבע בשחור עם גימור דמוי קרבון, וזוג סמלים של BMW, ייחודיים מסוגם (מתכת מרוקעת של 2 Abnormal Sides) הודבקו בצדי מיכל הדלק. מכסי הצד, כמו גם בקבוקי המתלה הקדמי, נצבעו בשחור מבריק.

התוצאה, כמו שכתבתי בהתחלה, היא לא פחות ממהממת. הסתובבתי סביב האופנוע לא מעט. חוקר, סוקר ובודק את המכלולים השונים. גם עקבתי אחרי ווינסטון כאשר דחף את האופנוע לסשן צילומים של מגזין גרמני שתיעד את הפרויקטים בתערוכה. פשוט נפלא.

הצעה שלי לסיכום? תעקבו אחרי דף הסדנה בפייסבוק. בקרוב מאוד נראה ממנו פרויקטים נוספים בסגנון דומה.

לדף החנות של הסדנה

Save

השאר תגובה

%d בלוגרים אהבו את זה: