מגזין מוטו עושה כבוד לטורבו: 25 שנים אחרי ה-GSXR הראשון

הכל התחיל בדיון בקבוצת הפייסבוק הישראלית של אופנועי הסוזוקי GSX-R מהדור הראשון (1985-1991). במרכז הדיון, עמדה הכתבה של מגזין "טורבו" ז"ל, מפברואר 1986 לאופנוע הסוזוקי GSX-R750 מדגם 1985 של רוני שטרוויס, שהוא עצמו הביא ארצה בייבוא אישי. אחד מ-3 בלבד שהגיעו משנתון זה ארצה. הכתבה הייתה הראשונה לדגם זה בישראל ופורסמה עוד לפני שהתחיל הייבוא המסודר של האופנוע האגדי ארצה דרך עופר אבניר.

מה שרוב הגולשים בקבוצה זכרו זה את התמונה שעיטרה את הכתבה: ילד צעיר בלבוש ג'ודו מסורתי, קד קידה מול מסיכת החזית כפולת הפנסים של ה-R. לכתבה המקורית, הקליקו כאן

ה-GSXR הראשון

אלון סקניה, שהיה בעברו לחבר מערכת פול גז, פרשן ערוץ 5 במרוצי ה-GP וכתב מגזין מוטו בגרסתו הקודמת, הגיב בקבוצה וכתב שביוני 2010, במסגרת חגיגות ה-25 שנים לדגם, גם מגזין מוטו עשה מחווה לאותה תמונה מפורסמת. בנו הבכור של אלון צולם באותה התנוחה בדיוק מול GSX-R750 משופץ מדגם 1985 – האופנוע היחיד מאותו שנתון ששרד מחצית יובל. ואם זה לא היה ברור: מדובר על אותו אופנוע בדיוק שהופיע במגזין טורבו – אותו האופנוע שרוני שטרוויס ייבא בעצמו, כתב ובחן בעבור המגזין.

אלון הבטיח למצוא את המגזין בספרייה הפרטית שלו: וקיים! הכתבה מצורפת עם קבצי ענק לנוחות הקריאה. משמאל לימין:

הכרובלוג מתעדכן ומעדכן גם בערוץ מיוחד באפליקציית Telegram. אתם מוזמנים להצטרף בלחיצה כאן

מה הסיפור של הדגם הזה ומה ההתלהבות ממנו?

"..בסוף שנת 1984, בתערוכת קלן בגרמניה, הוטלה הפצצה ששינתה את עולם אופנועי הספורט בפרט ואת עולם האופנועים בכלל. סוזוקי גילתה לכולם מה העתיד צופן והציגה את האופנוע הראשון שהיה, נראה, נשמע והתנהג כמו אופנוע מרוצים שיצא מהמסלול אל הכביש הציבורי. GSX-R750 היה שמו של הדגם. הוא היה לפריצת דרך ועליית מדרגה משמעותית לתעשיית האופנועים הבינלאומית…"

להמשך, הקליקו כאן

ובאותו עניין:

אוטוטו ספורט מוטורי – גרסת 1993

גיליון מוטו האחרון

מוטוקרוס ישראלי: ימי אשקלון העליזים

מגזין "מוטור סייקליסט" יורד ל-6 גיליונות בשנה

מוטורספורט במגזין מוטו: Rהל'ה רייסר

השאר תגובה