הכל כלול ביום מסלול

הכל כלול ביום מסלול (וידאו עם מצלמת 360)

הכל כלול בחבילה המתקראת יום מסלול! אקשן, כיף, אדרנלין, תחרותיות עם חברים ורוכבים זרים ועוד. והכל כמובן לצד שאיפה משותפת של כל המשתתפים להיות טובים יותר, מדוייקים יותר, בטוחים יותר ומעל להכל – מהירים יותר.

בסופ"ש האחרון השתתפתי שוב באירוע רכיבה במסלול מוטורסיטי שליד באר שבע. מדובר על יום מסלול שהיה פתוח לרוכבים בכל רמות הרכיבה, על כל סוגי האופנועים בלי שום קשר לנפח, לדגם או לסגנון הרכיבה. מזג האויר היה חם כיאה לאוגוסט באר שבעי, השעות היו נוחות (התחלנו ב-9 בבוקר), ועל ההפקה היו ממונים החבר'ה של רייסטראק.

לא מדובר ביום שהיה חריג או יוצא דופן – פשוט עוד אירוע גדוש באקשן ואדרנלין שנהניתי ממנו מאוד. וגם הסרטון שצילמתי בו, משקף זאת. רק שחשוב לי לציין: הרכיבה המתוארת בסרטון היא מקטגורית B שרכבה באותו היום. סגנון הרכיבה המוצג בה אומנם מאפיין גם את רוכבי קטגורית A המהירה יותר, אך ממש אינו מציג את המקובל בימי מסלול בקטגורית C – קטגורית הרוכבים המתחילים או אלו המעוניינים להתאמן על עקרונות הרכיבה הנכונה במסלול. אז בבקשה: לא להרתע בבקשה מרעיון ימי המסלול רק על סמך סרטון זה.

מצלמת 360 מעניקה תמונת "הכל כלול"

אז מה בעצם השתנה בסרטון זה מהקודמים לו? מלבד ההשתתפות עם האפריליה טואונו 1100 לראשונה עבורי באירוע שכזה (פחות שנייה משיא ההקפה האישי שהושג עם ההוסקוואנה 701 ויטפילן, תודה ששאלתם), הפעם צילמתי את האירוע כולו באמצעות מצלמת גופרו מקס 360.

מצלמה זו עושה שימוש ב-2 עדשות הממוקמות אחת בגב השנייה, ובכך מאפשרות צילום כמעט מלא של כל המתרחש סביב המצלמה. לא רק מה שהתרחש לפני המצלמה ומאחוריה מתועד, אלא גם מ-2 צידיה ומעליה. ואפילו קצת מתחת!.

כשיושבים לערוך את הוידאו בתום האירוע, מגלים שיש לא מעט זוויות שניתן לצפות מהן על המתרחש סביב, כולל אפילו צילומי סלפי מגניבים של הרוכב המיוזע מאחורי הכידון. ריבוי הזוויות גורם לכך שהעריכה גוזלת הרבה (הרבה!) יותר מדי זמן, אבל התוצאה לטעמי, מעניינת הרבה יותר מבדרך כלל.

יוצר יותר עניין

בשלב העריכה של קבצי הוידאו הענקיים שכאמור מכילים מידע חזותי מכל זוויות הצילום האפשרויות, ניתן לקבוע לקבוע באמצעות תוכנה ייעודית, איזו זוית תוצג לצופה. התוכנה מאפשרת גם תנועה – להתחיל בצפייה לכיוון מסוים בו נמצא האופנוע שאותו רוצים להציג, ואז "להזיז" את נקודת המיקוד של המצלמה, בהתאם לתנועת האופנוע. הדבר יוצר יותר עניין לטעמי, מאשר מצלמה הקבועה על קסדת הרוכב או על חזית האופנוע, ומעניקה זוית אחת בלבד על המתרחש מולה.

קצת מזכיר את השליטה שיש לבמאי השידור הישיר של מרוצי ה-MotoGP, שיכולים להזיז באמצעות ג'ויסטיק, את מצלמות הזנב על האופנועים במרוץ, ולעקוב אחר הרוכבים הנעים לצד המצלמה.

ואם זה נשמע לכם לא מובן ולא ברור, אז תקדישו לעניין 2.5 דקות וצפו בסרטון המצורף. אני מאמין שהוא יבאר ויבהיר הכל.

לאורך הסרטון משולבים גם קטעי וידאו מתוך המצלמות של אלעד ורדי ושי שמר.

מקווה שנתראה ביום המסלול הקרוב!

הסרטון

 

עוד באותו נושא

טיפ: ליצור סרטוני רכיבה במסלול עם נתונים וללא GPS במצלמה

מהו יום מסלול?

יום מסלול – המדריך המלא

 

3 תגובות

  1. עמוס

    הכי אהבתי את הריקוד בסוף 😊.
    צפוף מדי. באסה לחזור חלילה הביתה עם חלקים ביד. 😒

  2. כRובי

    ממש לא 🙂 עמוס – חשוב להדגיש 2 נקודות:
    האחת – זוהי קטגוריה B של הרוכבים היותר מהירים. זו לא דוגמה מייצגת לימי מסלול באשר הם.
    השנייה – אלו 2.5 דקות מתוך יום של 4 שעות. אספתי רק את קטעי הצפיפות הזמניים (והנדירים מאוד) לכדי סרטון אחד. רוב הסרטונים שצילמתי כוללים מסלול פנוי וכמעט ריק לחלוטין. הם פשוט משעממים למי שמכיר את התוואי ולכן אין מה להציג אותם בסרטון. בקיצור: עומס הרוכבים שראית בודיאו הוא כזה שזוקק ותומצת לכך. זו לא תמונה קבועה בימים שכאלו.
    וחוצמזה – בוא למסלול! רק תרוויח מזה 🙂

השאר תגובה