אופנועי KTM

עכשיו אפשר לחזור ולנשום – חוזר לניהול אופנועי KTM

חוזר לנהל את אופנועי KTM ומוותר על החלק בעבודתי שכלל את ניהול מותג הטרקטורונים של פולריס בישראל. זהירות: זהו פוסט אישי וחצי אינטימי.

בינואר 2008, סיפרתי לקוראי הבלוג על שלקחתי על עצמי תפקיד נוסף – ניהול המותג Polaris לצד ניהול המותג KTM. בזמנו חשבתי אני, וכך גם הממונים עליי, שאוכל לבצע את התפקיד נאמנה למרות שעד אותה תקופה, נוהלו 2 המותגים ע"י 2 אנשים במשרה מלאה. תוספת כח אדם בצוות המכירות, אמור היה לכפר על איחוד 2 המשרות למשרה אחת מלאה וגדושה כל טוב.

אופנועי KTM וטרקטורוני פולריס – עובד על 2 מותגים

ההערכה הזו הייתה נכונה, אם היקף הפעילות היה נשאר כבעבר. אך בפועל, תוספת כח האדם, אפשרה לנו לפעול בנפחים גדולים יותר. איפשרה לנו לבצע פעילויות רבות ומגוונות יותר ב-2 המותגים. למעשה – היא אפשרה להוכיח לנו כי הפעילות הקודמת, שעל פיה ביססתי את החלטתי לקחת את התפקיד עליי, פשוט לא הייתה מספקת. לא אותי בכל אופן.

ולגידול בפעילות היה מחיר: במישור המקצועי – 2 המותגים לא טופלו במאת האחוזים שהרי כל נגיעה ספציפית במותג אחד, באה על חשבון הטיפול באחר. מן הסתם, בהיות פולריס מותג הטרקטרונים הנמכר ביותר בישראל, הוא המותג אשר זכה למירב תשומת הלב. התוצאה הייתה פגיעה ב-אופנועי KTM. ואם נפח המכירות של Polaris עלה בשנה זו, הרי שזה של KTM, ירד לעומת השנה שעברה.

המחיר במישור האישי

במישור האישי – שבועות רצופים של עבודה בשבתות ובאירועי סוף שבוע (בעיקר מרוצים, אך גם טיולי לקוחות, פסטיבלים ורכיבות הדגמה), גבו את מחירם בחיי הפרטיים. הגדלת נפח המכירות גבתה אף היא את מחירה כשכמות הלקוחות בהם טיפלנו, גרמה לנו להגיע הביתה בשעות הלילה המאוחרות כשבני הבית כבר ישנים. לראות פחות את המשפחה בבקרים ובשעות החופש המעטות, לא לעזוב את הסלולארי.

גם מצב בריאותי התדרדר פלאים: עוד שערות לבנות, עוד משקל עודף ועוד לחץ דם גבוה. פחות ארוחות מסודרות ובשעות קבועות ופחות זמן לפעילות ספורטיבית או רכיבה. ולחשוב שהייתי רוכב 3 פעמים בשבוע, טרום Polaris.

בקיצור – היה ברור שצריך לעשות שינוי. ומהר.

במהלך חודש אוקטובר פניתי לממונים וביקשתי לפצל חזרה את התפקיד. 2 מותגים ל-2 מנהלים. לשמחתי, הם גילו הבנה מלאה למצב (תוצאה של צפייה מהצד בלחץ הגובר והולך), אישרו זאת ומייד ענו ש"אין בעיה, נגייס אדם למותג KTM"…

"לא". עניתי.

"חפשו אדם ל-Polaris. אני חוזר לעשות את KTM.".

הפיצול מחדש: אופנועי KTM לחוד וטרקטורוני פולריס לחוד

"למרות שמדובר על המותג הנישתי יותר בקרב מותגי היבואן, ולמרות ש-Polaris היא העיקר אצלנו, אני רוצה לחזור לאיפה שטוב לי. היכן שאני מכיר את הרוכבים, מוצא עימם שפה משותפת, יודע מה הם אוהבים לעשות והיכן לרכב. היכן שאני נהנה בעצמי מלקיחת החלק בפעילויות והכי חשוב: היכן שיש לי הרגשה ביתית. אני נשאר במשפחה".

החל מה-1 לנובמבר 2008, נכנס הפיצול המחודש לתוקפו. אני שוב אחראי ל-KTM על כל היבטי המותג (טרקטרונים ואופנועים).

אגב, התפקיד שמלאתי ב-Polaris נמסר לא לאדם אחד, כי אם לשניים. הוא חולק מתוך הבנה כי העומס פשוט גדול מדי עבור אדם אחד. הפיצול החדש מפריד בין מכירות לבין שאר הפעילות הסובבת את המותג. זהו  רמז נוסף לפעילות ולאחריות הרבה שהייתה על כתפיי בתקופה הזו.

עכשיו אפשר לחזור ולנשום…

למישהו בא לצאת לרכיבה?

ובאותו נושא

זיכרון: כשטל שביט כתב על ביקורו של אלוף

ההיסטוריה של KTM בארזברג

חוגגים 20 שנות כתום

הכרובלוג בפייסבוק

 

4 תגובות

  1. כRובי

    תמורת כלייה או שתיים, אפשר לסדר זאת 🙂

  2. אוריעייף

    אין בעיה. אני אקפוץ מחר, נעיף מבט בעוברים ובשבים, ותחליט את הכליה של מי אתה רוצה. 😈

  3. כRובי

    "הסחורה" בשוקן לא משהו. יותר מדי אנשים ששותים יותר מדי אלכוהול עוברים שם. הווה אומר, יותר מדי כליות פגומות. אם זה היה כל כך קל, מזמן הייתי מוביל את טבלת דירוג המכירות… :mrgreen:

השאר תגובה