איזה אופנוע לרכוש?

טיפ: איך לבחור איזה אופנוע לרכוש?

איזה אופנוע לרכוש? רגע לפני שאתם יוצאים מהבית לחפש לעצמכם אופנוע, הנה כל מה אתם צריכים לסגור ביניכם לבין עצמכם

איזה אופנוע תחפש?

אז יש לכם רישיון ולכם מיועד המאמר הבא – בעיקר לרוכבים המבצעים את צעדיהם הראשונים, אך הוא יכול להועיל גם לכם, הוותיקים, המתכננים את המעבר לדו"ג הבא.
השתדלתי מאד שלא לכפות את דעתי האישית אלא רק להביא אותה לפניכם כמות שהיא. השתדלתי  שלא להטיף ולא להציק בענייני בטיחות ודומיהם, שכן אני בטוח שהמשפחה והחברים יעשו את זה מספיק. img_2578

לא התיימרתי לרגע לענות במאמר שלפניכם על השאלה "איזה דגם לרכוש" אלא לתת לכם מס' קווים מנחים שבעזרתם תוכלו א-ת-ם לבחור את הכלי שהכי מתאים ל-כ-ם.
למה לא עשיתי את הצעד הנוסף הזה לקראתכם? פשוט מאוד: מס' הדגמים הזמינים לרוכב הישראלי, בעיקר בעבור המוגבל ברישיונו, הוא מצומצם למדי, ואילו מספר הרוכבים הטריים הוא גדול יחסית. זה מונע ממני לייצור משוואה קבועה שתהיה נכונה לכולם, ותמיד.

הכתבה כתובה בלשון זכר מסיבות נוחות בלבד, אך בודאי ובודאי מיועדת גם לך, הרוכבת.

היה ישר עם עצמך

שב ותחליט, בינך לבין עצמך, למה אתה רוצה אופנוע? זהו שלב הכרחי ובסיסי ביותר בהחלטה לגבי "איזה אופנוע לרכוש" – כמעט כל תשובה שתתן לעצמך, תתקבל. וזאת בלבד שאתה משוכנע שזוהי הסיבה האמיתית שבגללה אתה מעוניין לרכוש אופנוע. כן, גם תשובה כמו "כי בחורות נדלקות על אופנוענים", היא תשובה לגיטימית.
זאת לא סיבה טובה, אבל אם זאת התשובה – בסדר.

זכור, שבמידה ואתה מסתיר מעצמך את הסיבה העמוקה והאמיתית שבגללה אתה מעוניין להיות בעלים של אופנוע, תגרום לכך, שתרכוש אופנוע בעלות גבוהה מדי או שהוא יהיה יקר מדי לאחזקה. כמו כן, החלטה שגויה יכולה לסכן את שלמותך הפיזית, שלא לצורך. בצע דין וחשבון עם עצמך והשאר נאמן למסקנות.

תכין כסף, הרבה כסףimg_2568

שלב ההכנה לרכישת אופנוע, מלבד ההחלטה על "איזה אופנוע אני רוצה", חייב להתחיל בתכנון תקציבי נכון.
ממרומי שנות הניסיון של חברי המערכת, אנו יכולים להבטיח לך במאת האחוזים, שלא ניתן לרכוש אופנוע בכל התקציב העומד לרשותך, בטח ובטח אם אין אתה רוכש אופנוע חדש.

עלות רכישת האופנוע אומנם תנגוס חלק ניכר מתקציבך, אך חובה עלייך להקצות נתח לא קטן לעלויות נלוות כמו: קסדה וציוד מגן מינימאלי ככפפות ומעיל רכיבה. עלות שלושת פריטי המיגון לרוכב הללו, נעה בין 1500 ₪ במקרה הזול ויכולים להרקיע ליותר מ-5000 ₪ במקרה היקר, הכל תלוי בדרישות ובתקציב.

מיגון

תוסיף לכך אמצעי מיגון לאופנוע (לפחות מנעול דיסק ושרשרת, 600-800 ₪), תוסיף לכך ביטוח חובה (החל מ-3500 ₪ לדו גלגלי בנפח של יותר מ-250 סמ"ק), ואולי גם ביטוח צד ג' (בערך 400 ₪). למי שרוצה להיות בטוח לגמרי, אפשר ורצוי גם להוסיף ביטוח מקיף שידרוש תשלום של בין 12 ל-15 אחוזים מדי שנה, מערך המחירון של האופנוע. ביטוח מקיף, אגב, גם ידרוש אזעקה, שעולה החל מ-700 ש"ח. כל המחירים הללו, שניתנו על קצה המזלג, הופכים להיות כפי שבוודאי שמת לב, לנטל כספי לא קטן.

ועוד לא הגענו לעלויות האחזקה, הטיפולים וחלקי החילוף של האופנוע בחודשים שלאחר הקנייה… בקיצור, תכין כסף עם רזרבות לא מועטות בצד.

איזה אופנוע? תשאל, תתייעץ, תקרא ותגלוש

אל תתבייש לשאול. חברים, משפחה ואפילו רוכבים זרים שמגיעים למפגשי אופנוענים – תקבל עזרה בכמויות שידהימו אותך בכל פעם מחדש. העצות הללו, יכולות להשפיע לא מעט על ההחלטות שלך מהסעיפים הראשונים ולשפוך אור על נושאים שכרגע זרים לך בעולם הדו-גלגלי.
מאוחר יותר, כשתהפוך לאופנוען – גם תבין למה: אופנוענים אוהבים לדבר על אופנועים בכל רגע נתון ושמחים לחלוק את הידע שברשותם.

גם האינטרנט הינו מקור עצום לידע ומידע ואם אתה קורא זאת, כנראה שכבר עכשיו אתה מבין את כוחה של הרשת באספקת מידע על אופנועים. הרשת מלאה באתרים לכל דגם ודגם ואף בפורומים שהוקמו כדי לדון במשפחות דגמים ספציפיות – בכולן תמצא מידע רב (בלועזית) על איזה אופנוע הוא הכי נכון לרכוש ובכולן תמצא גולשים שמעוניינים לעזור.

התנסח בצורה מדויקת

bmw-r100r-cafe-racer-4

עם זאת, לא נוכל שלא לכוון אותך ישירות לפייסבוק ולפורומים הישראליים בהם גולשים אנשים כמותך, שעשו את אותם צעדים כמוך, ומודעים לבעיות ולשאלות העומדות בפני הרוכב המתחיל.
התנסח בבהירות, נסה למקד את שאלותייך ככל האפשר, והשאר מנומס. שאלה בסגנון: "דחוף!! מחפש מידע על אופנועי 500!" לא תביא לידייך את המענה המקצועי והענייני שאתה זקוק לו. לאחר פרסום השאלה, הייה סבלני – תן לגולשים את הזמן לראות את שאלתך ולהגיב בהתאם.

עם זאת, דע לסייג ולברור את המידע שאתה שואב מהרשת. אינך יודע אם זה שזה עתה ענה לך תשובה ארוכה, מפורטת ומנומקת, הוא עם עוד פחות ניסיון משלך, ובעצם מצטט אנשים אחרים; לעיתים באי-דיוק מחריד.
זכור שמעטים מאוד הם הרוכבים שהתנסו במגוון נרחב של כלים ודגמים וישנה נטייה בקרב הגולשים הישראלים לספר ולהמליץ או לשלול דגמים (על סמך סיפורי "חבר שלי אמר לי…פעם קראתי..") ועוד כנה וכהנה סיפורים שאינם מבוססים על ניסיון אישי – שאחריו בעצם, אתה מחפש.

לסיכום – איזה אופנוע לרכוש?

כולי תקווה שהמאמר הקצר נתן לך מס' נקודות למחשבה והתייחסות לפני הרכישה, הדליק אצלך נורות מסוימות, חידד דברים שלא היו ברורים והכי חשוב – הכניס אותך לפרופורציות הנכונות. אני מקווה שהבחירות שלך בעקבות המאמר הנ"ל, יהיו נכונות יותר ומתאימות יותר עבורך.

ועוד באותו נושא:

מחירון אופנועים

טיפ שימושי: טסט – למה נכשלים במבחן השליטה להוצאת רישיון?

מגוון טיפים שימושיים: קסדת רוכב האופנוע

דיבורית בקסדה ורכיבה על אופנוע בשוליים

טיפ: ארבעה דברים שלא ידעת על רכיבת אופנוע

טיפ: שמונה נקודות שרוכב אופנוע צריך לדעת על סטטיסטיקה

דיעה אישית וטיפ חשוב: מיגון המורכב במושב האופנוע האחור

כמה קל לגנוב אופנוע שאינו קשור בשרשרת?

שרשרת לאופנוע – כל שרצית לדעת

3 תגובות

  1. עמוס

    טכנית הכתוב מדויק
    ישנו עניין נוסף חשוב לא פחות והוא העניין הרגשי והחיבור לכלי. קשה לכתוב ולייעץ אבל יש לי הרגשה שזה תורם לא מעט במרוצת הזמן לחוויית ההחלטה האם עשית את הדבר הנכון

  2. דוד

    בכתבה שכותרתה איך לבחור איזה אופנוע לרכוש, הייתי מצפה שתהיה התייחסות ל…..איך לבחור איזה אופנוע לרכוש. כלומר מה יתאים לרוכב צעיר, מה יתאים למבוגר, מה יתאים לרוכב סופ״ש אצלו האופנוע משמש תחביב לטיול ומה יתאים לרוכב המחפש משהו ליומיום. אילו אופנועים יהיו הנוחים ביותר, אילו המהירים ביותר, הבטוחים, המתאימים לרכיבה בשניים.
    הכתבה טובה כפתיח ולא עונה על השאלה שבכותרת אלה על הנושא של אילו עלויות נלוות יש לרכישת אופנוע. או ״ הכן ארנקך לרכישה״.
    כמי שחושב על חזרה לאופנוע לאחר הרבה שנים בלי, תשובות ועצות ״תכלס״ היו מתקבלות בברכה. למשל האם ללכת על וינטג׳, קסטום או אדוונצ׳ר של במוו לטיולי כביש עם האשה.

  3. כRובי

    שלום דוד! לטעמי, אתה מצפה לשווא. אין תשובה מוחלטת, אפילו לא קרובה, שמגדירה במדויק מה מתאים לרוכב מתחיל, צעיר או מבוגר. למעשה, אם מישהו יטען בפנייך שאדוונצ'ר מתאים יותר מקרוזר (למשל. או להיפך), הזהר ממנו. זו בהכרח תהיה תשובה יומרנית. אופנוע קונים מהלב. כל מה שתקנה כי הוא לטעמך (ועומד בהגדרות שהופיעו בטקסט כאן למעלה), הרי שהוא מתאים. זה הכל.

השאר תגובה