מיגון המורכב

דיעה אישית וטיפ חשוב: מיגון המורכב במושב האופנוע האחורי

זה לא מסובך ולא מורכב לפנות אל המורכב. הוא כועס, הוא עצבני והוא קיבל במה להביע את דעתו על הזלזול בבטיחות של היושבים על המושב מאחור. הבשורה למורכבים מאחור מבית הלל.

כתב: הלל קניגסברג

התופעה הזו מאוד מעצבנת אותי וראיתי לנכון להעלות אותה על הכתב ולשתף אתכם בדבר הלכאורה שולי הזה שמטריד אותי. אתמול עקף אותי בחור אחד על דוקאטי מונסטר. אחרי שהתענגתי על מוזיקת הווי-טווין האלוהית, שמתי לב לכמה פרטים קטנים:
הרוכב: עם מעיל דיינזה כדת וכדין, מגני ברכיים, כפפות וקסדת "שואי" מעולה.
המורכבת מאחור: טייטס, סוודר, וקסדת שלושת רבעי משנת איכה. אין ספק, מיגון טוטאלי.

מקרה נוסף בו נתקלתי לפני כמה ימים באבן גבירול אשר בתל אביב סיטי: הולנטינו רוסי המקומי נותן בגז! הרוכב: חליפה שלמה, מגפי רכיבה מעולם ה-GP, כפפות וקסדה ראויה.
המורכבת: ג'ינס צמוד, גופיה שחורה, נעליים פתוחות וכנראה שנשאה עליה חמסה לתוספת מזל. החמסה הפריעה לה לסגור את הרצועה של קופסת הפלסטיק החבוטה שבספק רב ניתן היה לכנותה "קסדה".

לפעמים טוב לגזול פרנסה לאחר

הרבה פעמים אני "חופר" לרוכבים מתחילים להתמגן להתגונן ולעטות שריון כי Better Safe Than Sorry. כי המיגון המסורבל שמפריע הוא גם זה שיגזול את פרנסתם של פלסטיקאי \ אורטופד במקרה הטוב או הפתולוג במקרה הרע. וטוב שכך יהיה.

התשובות שלהם רבות ומגוונות – "זה מסורבל, מעיק, מעצבן". אבל חייבים להבין: זה ההבדל בין לספר על הנפילה שעברת על כוס בירה בפאב, לבין לספר עליה בין זרי הפרחים שהביאו אליך לאורטופדית א' בתל השומר. וזה לא מומלץ: האוכל שם נוראי ויש יתושים.

אין ספק שיש רבים שמשקיעים בציוד מגן טוב והדבר מבורך, אבל מה קורה עם העזר כנגדו\ה שמורכב\ת מאחור? כאן העניין הצורם שמטריד את מנוחתי.
אנשים שהשקיעו כסף רב בציוד מגן איכותי מרכיבים מאחוריהם אחרים, באותה רמת תשומת לב למיגון של אותו הנוסע שהיו משקיעים בשק תפוחי אדמה. יפה שאתם ממוגנים היטב, כשמאחוריכם יושב\ת מי שלפעמים אתם מגדירים אהובתי\אהובי עם מיגון שלא היה מספיק לרכיבה על תלת אופן לפעוטות.
תגידו לי, מה עובר עליכם? אתם "מוגנים" אז כל השאר "טודו בום"?
אלה שמאחוריכם? מה איתם?

ורגע, יש עוד

צר לי וחבל לי אבל לא נגמר לי. רק לפני שבוע בתחנת הדלק בדימונה, התחלתי לקלל את את אבות אבותיו של רוכב אדוונצ'ר בו נתקלתי. הוא עטוי עור וקוולאר מפה ועד מדריד, כשמאחוריו זוגתו שתחיה: משוריינת למופת במעיל רוח מהסייל ב"זארה". אני בהחלט מקווה שאת קוראת את הפוסט הזה.
מאחר ולא הבנת למה ירדתי עליו וכיניתי אותו "מאנייק", אני אסביר – הוא מאנייק ואת מטומטמת! אני בחיים לא הייתי מסכים להיות מורכב מאחורי זבל שכזה, שדואג כל כך לביטחונו האישי (והאופנתי) מבלי שיהיה אכפת לו מה קורה לפיסת הבשר שיושבת מאחוריו.

קריאה לציבור המורכב מאחור

מורכבות נכבדות ומורכבים נכבדים – אל תסכימו להיות סוג ב'! אל תסכימו להיות המשקולת מאחור ללא מיגון. גם החיים שלכם ושלכן חשובים. הרכבה שלכם על המושב האחורי של האופנוע, מבלי שהמרכיב דואג למיגון מינימלי שלכם הוא זלזול בחײַכם.

ועוד בענייני מיגון:

מגוון טיפים שימושיים: קסדת רוכב האופנוע

השקת ה-TECH AIR: כרית אוויר לרוכבי אופנועים

נתונים על פתיחת כרית האוויר של מארקז בתאילנד 2019 (וידאו)

טיפ: ארבעה דברים שלא ידעת על רכיבת אופנוע

טיפ: שמונה נקודות שרוכב אופנוע צריך לדעת על סטטיסטיקה

2 תגובות

  1. פלוני - העיקר הרעיון

    אני חייב להודות שזה שינה לי משהו בתפיסה , נושא חשוב מאוד והדיון עליו הוא מבורך.

    אני יכול. להוסיף ולהגיד שלאשתי אומנם יש קסדה יחסית איכותית אבל אין לה ציוד מעבר לזה, אני מניח שזה מכיוון שהיא מורכבת לעיתים מאוד רחוקות , פעם בכמה חודשים במקרה הטוב, לכן גם יש איזשהי חשיבה דבילית קזה אולי לא מצריך להשתגע במיגון.

    מודה ומתוודה שטעיתי מאוד בחשיבה שלי בעיקר מכיווןמכיוון שלא הקדשתי לזה יותר מדי מחשבה , שוב תודה על ההערה הבונה ועל הבאת תשומת הלב לנושא חשוב שכזה .

    אני אישית יודע שאעשה משהו בעניין, מקווה שלאחרים יהיה גם את היושרה הפנימית לקרוא את הכתבה שלך ואת התגובה שלי ולעשות חושבים עם עצמם , להודות שהם טעו ולעשות מה שצריך על מנת לעשות שינוי.

    בואו נסכם את זה ככה, אני מעדיף לממן את חנויות המיגון ולא את הפלסטיקאים ובתי החולים , ומניסיון , אף אחד לא רוצה להגיע לבית חולים, זה חרא ויש שם ריח מסריח..

  2. #איןעלויסטרום

    המורכבת שלי קיבלה קסדה חדשה תואמת למידותיה, מעיל וכפפות. המינמום של המינימום.
    באם היה לי יותר לתת – היינו מחמירים במגני ברכיים שנינו וווסט מתנפח.
    גם כשחם, היא לא רצתה לשים את המיגון…אבל אין מה לעשות. במיגון יש וטו. זה או זה או האוטובוס בשבילה.

השאר תגובה